MGlab & Advies B.V.

Laboratorium voor diagnostisch ontlastingsonderzoek.

Mglab en Advies - Laboratorium voor diagnostiek bij darmklachten

Laboratorium (MGlab & Advies)

MGlab&Advies is hét laboratorium voor diagnostiek bij darmklachten.

Succes van een behandelen begint bij een goede anamnese en het aanvragen van de juiste diagnostische testen. Bij darmklachten heeft het zin ontlastingsonderzoek te laten plaatsvinden.

MG staat voor microbiologie en gentechniek. Het laboratorium maakt naast kweken en moleculaire technieken gebruik van gecertificeerde immunologische testen.

MGlab&Advies werkt uitsluitend voor artsen en therapeuten.

Het laboratorium is gevestigd in Leeuwarden

Het testmateriaal wordt verzonden per post.

Analyse van de samenstelling van darm microbiota - darmflora

Het laboratorium maakt gebruik van gentechnieken voor herkenning van de anaërobe bacteriën, dit is van belang daar meer dan 99,9 % van de darmbacteriën geen zuurstof verdraagt.

Gisten en schimmels
Overgroei met schimmels en gisten kunnen klachten veroorzaken. Wanneer de klachten zijn toegenomen na antibioticagebruik, kan overgroei met gisten zoals candida de oorzaak vormen.

Parasitologie
Bij patiënten met darmklachten, zoals buikpijn, wisselende ontlasting of perioden van diarree, sluit men een parasitaire infectie uit door bij MGlab&Advies analyses aan te vragen.
Dientamoeba fragilis

• Blastocystis hominis
  • Giardia lamblia
  • Cryptosporidium spp.
  • Entamoeba spp

Glutenintolerantie, coeliakie
Mensen met darmklachten hebben 3% kans dat de problemen veroorzaakt worden door een glutenintolerantie, coeliakie.

Vooral wanneer je merkt dat klachten toenemen door consumptie van brood en glutenrijke producten is het van belang te laten testen.

Darmziekten
Bij chronische klachten heeft het zin om calprotectine en de occult bloed test aan te vragen, om de ziekte van Crohn en colitis ulcerosa uit te sluiten.

Maagontsteking

Bij maagklachten kan de teste op Helicobacter pylori worden aangevraagd.

Het laboratorium maakt gebruik van een combinatie van analyses.
De kans om de oorzaak op te sporen wordt hierdoor groter.

TAGs